de eerste paar dagen

Op dinsdagochtend vertrok ik met de trein naar Londen, ’s ochtends afscheid genomen van m’n broertje en daarna samen met mijn ouders naar Rotterdam centraal gegaan. Daar heb ik ook van hun afscheid genomen, dat was toch wat moeilijker dan ik had gedacht… Veel tijd om er over na te denken had ik niet, want ik moest de trein halen naar Brussel om daarna over te stappen op de eurostar naar Londen. Gelukkig reden alle treinen gewoon zoals ze moesten rijden, want voordat ik vertrok was er toch wat stress omdat opeens mijn trein van de ns & eurostar website was verdwenen. 2 uur Engelse tijd kwam ik aan op St Pancras in Londen en vanaf daar moest ik nog 40 minuten reizen om bij de campus te komen. Toen ik daar aankwam heb ik eerst een rondleiding door het gebouw gekregen en daarna ben ik naar m’n kamer gegaan om al m’n spullen uit te pakken. Om 6 uur ben ik naar het eten gegaan en daar heb ik wat mensen ontmoet die hier zitten voor een taalcursus van 3 maanden, na het eten zijn we met z’n allen naar de game room gegaan om daar te kletsen en te tafeltennissen/poolen.

Op woensdag had ik met Sophie (een meisje van mijn school) afgesproken om elkaar te ontmoeten bij het ontbijt, wat hier natuurlijk English breakfast is met worstjes, aardappel en ei. Halverwege kwamen ook Susanne en Caroline gezellig bij ons zitten, we hebben er bijna 2 uur gezeten. Toen de kantine gesloten werd zijn Sophie en ik op zoek gegaan naar de dichtstbijzijnde primark, wat volgens google maps maar 25 min lopen is, maar wij hebben er bij 45 min over gedaan. ’s Middags ben ik nog even in de buurt de laatste spullen gaan halen die ik nodig had en daarna was het tijd alweer tijd voor het avondeten waar ik meer klasgenootjes heb ontmoet.

En vandaag was mijn eerste dag op school, het was een dag speciaal voor internationale studenten. Dus samen met Benedikte, een huis/schoolgenootje uit Noorwegen, ben ik naar school gegaan, wat ook nog even zoeken was naar de juiste bushalte, maar gelukkig waren we op tijd. We begonnen met een praatje over de school en iedereen moest zich even voorstellen en zeggen waar je vandaan komt, veel komen uit Noorwegen en dan zijn er nog mensen uit Spanje, Peru, Cyprus, California, Italië en nog wat andere landen. Daarna was onze balletles, waarin vooral de nadruk lag op het hebben van een goede houding en je armen en hoofd sierlijk bewegen. Na de balletles kregen we nog praatjes over hoe het leven in Londen is en hoe het schoolsysteem werkt, daarna nog de inschrijvingen compleet maken en alle dingen voor studiefinanciering regelen. Daarna ben ik samen met Benedikte weer naar huis gegaan. Daar ben ik vervolgens mijn studenten ov gaan regelen en heb ik me ingeschreven bij de huisarts. En ’s avonds ben ik samen met Benedikte de buurt gaan verkennen, zodat we een beetje weten waar alle winkels & banken zitten.

Morgen heb ik ’s ochtends afgesproken met iedereen van LSC die hier al is samen te gaan ontbijten en heb ik een intake bij de huisarts en daarna kijken we wat we gaan doen, waarschijnlijk de stad in

Laughing

Reacties

Reacties

Claudia

Wat heb je al veel gedaan in een paar dagen tijd!!!! Leuk om te lezen!

Robert

Leuk om te lezen dat je een goed en voorspoedige reis hebt gehad. Hopelijk voel je er je snel thuis.

Ronald en Carla uit Suriname

We leven met je mee en heel veel succes met je studie.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!